Thursday, April 29, 2010

Its SPRING


sekarang dah musim bunga
alhamdulillah
subhanallah
cantik sangat
da lama xupdate blog. bizi2, nk exam etc. 

 so went out to Vystaviste Flora. ada exhibition bunga kat sini. 
subhanallah cantik sangatt!!




i'm not a big fan of bunga2 ni, tapi serious cantik. kalau ada orang bagi aku bunga ni, sure cayaqqq aku. *poyo*





eh eh, lagi satu
naik trampoline weyhh ritu ktorang.woot2,



lega aku tak koyak trampoline tu ktorang lompat2. kekekek
cilok gambar nana

 tadi takde kerja gak, ktorang ,me dalila and kina and siti, picnik-ing depan fac.
mmg xde kerja betul anak2 dara ni.






see, i've told you, pipi pam2 kena naik, macam kena tiup belon.
argh. depression!!

k exam nak dekat. 
all the best sumorang!!
fighting!!!!

Tuesday, April 27, 2010

EWA MORAWIEC

i know that you will not read this.

i will never forget how wonderful u are :)

this post is specially made for her. i just want her to know that i love her,
she is such a lovely and dearie person

i learned a lot from this wonderful person named 
EWA MORAWIEC

E-empathy
W-wonderful
A-Attractive
M-Modest
O-optimistic
R-religious and romantic
A-Adorable 
W-wise
I- Intelligent and independent
E-enthusiastic and energetic
C-cheerful and cute


kiesel tea together


she'll be leaving Olomouc soon :(
i hope this friendship will never die, 

moga Allah campakkan hidayah pada Ewa


Monday, April 26, 2010

SAYONARA JAHILIYAH


wikend ritu ada pergi satu program ni
Sayonara Jahiliyah.
sentap
sentap 
sentap.







dearest fatimah zaharah.
jadi seperti umar al-khattab r.a or khalid alwalid
dulu dorang gangstahhh, orang kuat Quraish, tentang Islam kemain.
tapi once masuk Islam terus shining bright and strive their best for lillahita'ala

hadis nabi muhammad s.aw
'Manusia seperti logam, terpilihnya mereke semasa jahiliyah, 
terpilih juga mereka semasa Islam, 
sekirannya mereka faham 

why logam again?
logam --> xmudah patah, xmudah bengkok, boleh dilentur, boleh digilap
manusia seperti logam, berubah mengikut cara dilentur, cara digilap. 
logam yang baik campak kemanapun, pasti tetap baik
\




sayang kalian kerana Allah. tembamnya aku! haha


Allah doesnt need us as if we choose to be in the same jahiliyah. 
Allah does never need anything that he could need our worship
it is US who need worship
we are in need of Him!

sentap
cuba tengok video ni. nak share sket. 
aku download kat utube. 

download tak guna kalau kau sendiri tak amek pengajaran timah oi

aduh. susah. but not impossible kan.
Kalau dunia ni dah pilih utk hidup jahil, akhirat nanti camne?




Sunday, February 14, 2010

Gong Xi Fa Cai to Bong, Siew har


some of those chinese invited us for Gong Xi Fa Cai dinner last night 
Gong Xi  Fa Cai Bong and Siew Har!!
and to all those who celebrating it in the wholewide world
Gong Xi Gong Xi Gong Xi ci ni! 






tak silap aku
Gong Xi Fa Cai literally meant 'Congratulations on getting more wealth'

nway, notice my plumm cheek. 
seriously winter ni naik abes berat aku, cis
biarlah *indenial*




Monday, February 8, 2010

chemistry exam

hell. 
haha. i would say chemistry subject + exam here in Palacky uni 
(only in Palacky uni i repeat) 
is the most ridiculous exam in history of medical school
 * exaggeration* 

alhamdulillah. i passed. after my 2nd attempt. 
26th jan 2010
but indeed, the journey was a total fun! haha
seriously saying. 



sleep over in faculty
sleep like a loop
bangun tidur bangun tidur.
wake up chemistry
eat chemistry
sleep chemistry
chemistry haunting me all day long
but i'll cherish all these moments, me and my friends together 
awwww

alhamdulillah. 
this success is only because of His mercy and His kindness
from Him, the One and Only.
tak tersentuh pun dengan usaha kita yang seciput ni

anyway, its done!
so long chemistry, babai2!

p/s : i received the news that i passed when i was in Spain btw. 

Friday, February 5, 2010

Bucket list 2010

In my mind, i have millions of things that i wish i could do. huahuahua memang aku teringin sangat nak wat sume benda niiiiii!!

- Go to Bosnia Herzegovina
- Go bungee jumping
- Go skydiving
- Be someone's reason for smiling
- Own a sport car
- Go to Gaza
- Go paragliding
- witness an eclipse
-nakkkkkkkk GoPro
- Go to Maldives/Malibu
- Go to Lamborghini factory in Bologna, Italy
- Go to BMW factory, Munich



alhamdulillah. i can erase one of it. 
already went to BMW factory, Munich

november 2009

macam-macam sangat la kau ni timah kan, 
hihihi

Friday, January 8, 2010

SNOW FIGHT!

weyyyhh
best gilakk hari ni main snow fight
sakit tangan kaki sume. 
batak habis sumorang
it was pretty heavy snow.
snow was heavenly thick! 
rimaslah dengan chem je, so we had a break by having SNOW FIGHT!

weh best gilak. sape cakap tak best, jeles ah tuuu bweks

best giler. tengok tu jelas tergambar kat muka siti. hihi. gurau siti. saya gurau sahaja :P

plastik billa kak pakna sangat berjasa

oh kena bedal abes2. kesian aku. lol

tahun-tahun depan, semoga panjang umur, kita main snow fight lagi eh korang.
muah muah
thanks for today! 
alhamdulillah