Friday, January 25, 2013

azam 2013

Tahun 2012 telah lama melabuhkan tirainya. azam tahun 2012 setelah aku amati, masih banyak lagi tidak dapat aku kotakan. Bukan kerana tidak mampu, tapi aku merasakan aku sendiri tidak cukup menguatkan keazaman dalam mengejar target itu. Walau bagaimanapun, ini tidak mematahkan semangat aku untuk perbaiki diri sendiri. kahkahkah bak kata omputehnya, THIS GIRL IS ON Faaaiyahhhhhhhhhhhhhhhhhhh! heh he

bear2 pon sebok2 nk on fire ==

Ok, azam tahun 2013

JADI LEBIH BAIK DARI yang LALU
''pergh cliche nye timah oi ko punya azam'' , haha i know, boleh tak buat lagi spesifik? 

o.o

 fizikal 
lebih healthy, lebih fit, lebih kemas, lebih tak selekeh, lebih simple penampilan, lebih menutup aurat, lebih solehah. melihatkan penampilan aku saat ini, aku masih lagi jauh dari point ciri-ciri muslimah solehah. bukan tudung labuh sgt sampai lutut yg aku kejar, tapi aku tanak jadi tabarruj. 

dalaman
jadi lebih jujur, telus, ikhlas apa yang aku buat. solat wajib tak tinggal, tambahkan solat2 sunat esp taubat. aku banyak sangat dosa. melampau banyak dosa. melampau banyak sangat dosa, Allah je yang tahu. 

pengurusan diri
lebih jimat, lebih kemas spt bilik lebih kemas dan rajin mengemas, lebih berdisiplin seperti tidak lambat ke sekolah, lebih tidak membazir, lebih rajin memasak
'tolonglah fatimah zaharah, baju ko tu da penuh da almari, beg etc, tolonglah jangan membazir beli-beli baju''
tolong la fatimah zaharah jangan la poyo, please la.

overall 
menjadi anak solehah,
rakan yang berguna dunia akhirat,
pelajar lebih rajin
duta Islam yg lebih mencirikan seorang Muslim.
tinggalkan perkara lagha. <--- paling susah nk buat!

banyak nak buat
"You can talk the talk,can you walk the talk?"



kata Saidina umar r.a '“Celakalah bagi orang Muslim yang hari ini lebih buruk daripada hari semalam dan hari esoknya lebih buruk daripada hari ini” '

****moga Allah ampunkan tiap2 hari aku mencelakakan diri aku sendiri****  

bye.